Przejedzenie: skuteczne sposoby na przyspieszenie trawienia

świąteczny stół

Trudno uniknąć przejedzenia w święta, kiedy to tyle smakołyków znajduje się na stole. Jeżeli odczuwasz poświąteczny ból brzucha, przepełnienie, czy mdłości, ten artykuł pomoże Ci odnaleźć odpowiednie dla Ciebie, a także naturalne sposoby na ich przezwyciężenie.

świąteczny stółTrawienie można poprawić już umiejętnie dobranym deserem. Mus owocowy z agarem zamiast ciasta dostarczy mniej kalorii i korzystnie wpłynie na pracę żołądka oraz jelit. Agar – środek zagęszczający i żelujący sporządzony z wodorostów – można także dodawać do innych potraw.
Jeśli mimo wszystko brzuch masz ciężki i czujesz, że twój układ pokarmowy bardzo się trudzi wypróbuj 10 wypróbowanych sposobów na skutki przejedzenia:rumianek, mięta, melisa

  1. Kubek rumianku, mięty, melisy (w przypadku nudności zadziała najlepiej), czerwonej herbaty lub dzikiej róży należy wypić w ciągu godziny po ostatnim posiłku. Cudowne napary, które rozkurczają żołądek, przyspieszają trawienie i przemianę materii, sprawiają, że nie zalega w brzuchu. Polecamy także wypróbowaną przez Nas mieszankę mięty, czystka oraz morwy białej.czystek i morwa
  2. Po każdym posiłku dobrze jest zjeść łyżeczkę drobno posiekanego majeranku lub żuć owoce anyżu i kminku.majeranek, anyż, kminek
  3. Pamiętajmy o przyprawach takich jak: bazylia (pobudza wydzielanie soków żołądkowych oraz pracę jelit), czosnek (ma właściwości antybakteryjne, ale działa również oczyszczająco na organizm), rozmaryn (pobudza trawienie).bazylia, czosnek, rozmaryn
  4. Kleik z siemienia lnianego pobudza jelita do pracy i łagodzi zgagę – łyżkę mielonego siemienia należy zalać szklanką wrzątku, odstawić na 15 minut i po tym czasie zjeść.siemię lniane
  5. Niezastąpiona jest też woda, której należy pić jak najwięcej.kompot-z-suszonych-owocow-jak-zrobic-kompot-z-suszu_690058
  6. Ciepły kompot z suszu, kojarzony głównie z wigilijnym daniem może być przygotowany o każdej porze roku. Jest znakomitym antidotum na każde przejedzenie, czy wigilijne, czy wielkanocne. Reguluje bowiem trawienie i pracę jelit.ocet-jablkowy-na-tradzik
  7. Napój z octu jabłkowego – to podobno sposób Kleopatry na uniknięcie nieprzyjemnych objawów po ucztach. Łyżkę winnego octu jabłkowego zalewamy szklanka ciepłej wody i dodajemy odrobinę miodu. Mikstura ułatwia trawienie i poprawia przeminę materii.
  8. Ruch – jak najwięcej spacerujmy! Trudno wstać od stołu z ciężkim brzuchem, ale spacer działa zbawiennie. Po pierwsze wyprostowani dajemy więcej miejsca żołądkowi i przestajemy go naciskać. Po drugie chodzenie uruchamia wszystkie pompy tłoczące krew organizmie. Poprawia się krążenie w całym układzie trawiennym oraz zwiększa perystaltyka jelit. Lepsze ukrwienie i ruchy jelit sprawiają, że pokarm zaczyna się lepiej przesuwać. Już kilka minut spaceru przyniesie odczuwalną poprawę i da ulgę przeciążonemu żołądkowi.
  9. Gimnastyka brzucha. To proste ćwiczenie pobudza krążenie w układzie trawiennym i zapobiega zastojom pokarmu. Wstań, zrób wdech i wydech, a następnie, na bezdechu próbuj wciągnąć na chwilę brzuch: przyciągaj okolice żołądka i brzuch jak najbliżej kręgosłupa. Puść, odetchnij i powtórz ćwiczenie kilka razy. Jeśli podczas wciągania brzucha czujesz, że pokarm podjeżdża ci do przełyku, rób to ćwiczenie dopiero po spacerze.
  10. Alkohol, ale oczywiście niewielka jego ilość! Mamy tu na myśli lampkę czerwonego, wytrawnego wina lub kieliszek czystej wódki z pieprzem, które usprawnią pracę jelit i trawienie.

wódka z pieprzem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.